Fauna, farver og fantasi – i en kold tid

Kunstudstilling med Torben Kronstrand Nielsen fra søndag d. 7. januar til søndag d. 3. marts 2024.

Et nyt år og en ny kunstudstilling i Birkebjergkirken. Søndag d. 7. januar, så er der fernisering af maleriudstilingen med Torben Kronstad Nielsens værker.

Velkommen til fernisering kl. 12.00-13.30, hvor Torben fortæller om sine værker og sit arbejde. Der bydes på kaffe, te og lidt sødt.

”Fauna, farver og fantasi” er vist lige det vi har brug for i en ellers grå og kold januar.

Torben Kronstrand Nielsen har udstilllet i Birkebjergkirken før og vi er glade for igen at låne hans kunst. Om sin kunst fortæller han: ”Mine motiver kan være billeder fra naturen eller fra mytologien. Der er ofte mennesker, fabeldyr og fugle på billederne. Jeg arbejder med farvernes kontraster og symbolik til at skabe en stemning. Jeg bruger både pensel og spartel, dette giver en særlig struktur, som kan ses i billederne. Jeg kan lide at eksperimenterer med farverne. For mig er æstetikken og det, at der er noget at fordybe sig i, det vigtigste. Mine malerier er ofte bygget op omkring ud-vikling, kompositioner og struktur. ”

Udstillingen kan ses i kirkens åbeningstid – f.eks. i forbindelse med søndagens gudstjenester kl. 10.30. Derudover er du velkommen til at kontakte kirkens præst Nana Green eller kirkens pastor emeritus Leo Hansen. Du kan lave en aftale om fremvisning med dem uden for kirkens åbningstid.

Klik her og find kontakoplysninger på kontaktsiden.