Bolette R. Knudsen udstiller i Caféen

Bolette, kunstner fra Bogø

Bolette R. Knudsen er kunstner og har sit atelier i tilknytning til boligen på Bogø, hvor hun maler med akryl på lærred, oftest i stærke farver, hvor blå altid forekommer i en eller flere nuancer.

Bolette siger om sin baggrund: ”Fra jeg var barn, havde jeg en drøm om at blive arkitekt og tegnede allerede dengang huse i mange forskellige stilarter. Interessen bevarede jeg på trods af, at arkitektstudiet blev byttet ud med en pædagoguddannelse, og fra 2007, hvor maleriet for alvor tog fat, har husene været et motiv, jeg gang på gang vender tilbage til.”

Da Bolette ikke blev arkitekt, har hun nu sin frihed til at male skæve huse – og det gør hun af og til. Blandt mange andre emner har hun en hel serie med skæve huse.

Bolette R. Knudsens malerier bliver udstillet i Caféen i Birkebjergkirken fra søndag den 8. september til søndag den 3. november. Der er fernisering søndag den 8. september ca. kl. 11.30 efter den ordinære gudstjeneste, hvor kirken er vært med en kop te/kaffe.

Efter ferniseringen den 8. september kan udstillingen ses i kirkens åbningstider i forbindelse med gudstjenester, møder og andre aktiviteter, eller efter aftale med Leo Hansen på telefon 5570 0393 / 6169 0393.