Lis Bøggild udstiller i Birkebjergkirken

Billedkunst af stofrester

I 1987 fik jeg fingrene i en stor sæk med stofrester – og før jeg fik set mig om, sad jeg med nål og tråd og lavede mit første billede”, nævner Lis Bøggild fra Ribe på sin hjemmeside www.lisboggild.dk, hvor der er en beundringsværdig samling af hendes billeder skabt af stofrester.

Fra søndag den 17. november til den 31. december udstiller Lis Bøggild sine billeder i Birkebjergkirken, Næstved, og hun oplyser: Denne udstilling er bygget lidt specielt op, idet billederne er ledsaget af korte eller lidt længere tekster relateret til kristendommen – myter, legender, tekststeder fra biblen, digte og salmer. Eksempelvis et vers fra Kaj Munks “Den blå anemone” og med et par billeder af juleroser noget om Selma Lagerløfs legende “Julerosen“.

Der er fernisering i Birkebjergkirkens lokaler på Tommerupvej 4, Næstved søndag den 17. november 2009 kl. 12.00 til 13.30.
Efter ferniseringen kan billederne ses i Birkebjergkirkens åbningstider ved gudstjenester, møder og arrangementer, og ellers ved at ringe på telefon 55 70 03 93 til pastor Leo Hansen.