Påskeugen 2024

Birkebjergkirken fejrer som andre kirker den største højtid på det kristne kirkeår: Påsken. Du er velkommen til at mindes og fejrer højtiden sammen med os.

Palmesøndag, kl. 10.30

Gudstjeneste, hvor vi går ind i påskeugens fejring.
Bibeltekst: Mattæusevangeliet 21, 1-10
Taler: Nana Green (kirkens præst)
Der er kirkekaffe i kirkens café efter gudstjenesten.

Skærtorsdag, kl. 17.30

Vi begynder aftenen med en stemningsfuld aftengudstjeneste. Stearinlys, fællessang a capelle, præsten læser bibeltekst og holder en kortere prædiken og der er mulighed for at få levendegjort beretningen om Jesus, der vasker disciplenes fødder ved at få vasket dine fødder – og så går vi i ind til bordene i caféen og deler nadver og fortsætter med Spis-sammen-aften, hvor menuen er: Påskepizza. Vi bestiller pizza hos et eller to af de lokale pizzariaer. (Tilmeld dig senest mandag d. 25. april – på tilmeld@birkebjergkirken.dk. Betaling sker på dagen kontant eller med MobilePay. Vi forventer at det koster 70 kr. ) Læs mere om Spis-sammen-aftner i Birkebjergkirken ved at klikke her. Der bliver også serveret kaffe, te og småkager, så der er gode mulighed for godt fællesskab og samtaler.

Påskesøndag, kl. 10.30

Kristus er opstanden! … og det fejrer alle aldre sammen. Påskesøndagens gudstjeneste har noget til alle aldre og det er Leo Hansen taler for de voksne, mens Nana Green tager æggekurven med og åbner for det gode budskab til børnene i Børnekirken.
Der er kirkekaffe med kaffe, te, småkager og samvær for dem der ikke skal til påskefrokoster – eller som bare giver sig selv og hinanden god tid.

Birkebjergkirken – åben for Gud og mennesker. Åben for dig.