FREDAGSKLUBBEN

Mission i Polen

Malan Weihe og Wagner Espersen samt Elisabeth Weihe og Jan Juul Nielsen kører jævnligt til Polen med nødhjælp til fattige familier.

Fredagsklubben i Birkebjergkirken er dybt engageret i dette hjælpearbejde. Fra Malan Weihe har vi fået følgende hilsen: ”Nåde være med jer og fred fra Gud og Herren Jesus Kristus.

Jeg vil gerne fortælle jer om vores nødhjælp og det store arbejde, som aktivitetsklubben i jeres kirke gør i den forbindelse. Jeg er meget glad for, at vi er kommet i kontakt med dem. Det er nogle søde, flittige og kreative piger, som det er en fornøjelse at være sammen med.

Vi er en gruppe, som kører nødhjælp og har gjort det i mange år. Vi hjælper Polen og de Baltiske lande. Vi hjælper på hospice, hjem for hjemløse mænd, krisecentre, børnehjem og fattige familier. De mangler alt, også mad.
Vi samarbejder med frikirkerne i de forskellige lande.

Arbejdet vokser hele tiden, sidste skud på stammen er sigøjnere i Ukraine nær den Slovakiske grænse.

Vi takker Gud for, at vi kan være med til at gøre en forskel for mennesker, som lever under fortvivlede forhold. Igen og igen hører vi, hvordan de mennesker, vi hjælper, ikke kan forstå, at nogen, som de slet ikke kender, har en sådan omsorg for dem.”