Fernisering 12. september – Elin Steffensen udstiller

Livsglædens kunst

Livsglæde er temaet for den kommende kunstudstilling i Birkebjergkirken, Tommerupvej 4, Næstved. Her udstiller Elin Steffensen sine malerier i tiden 12. september – 7. november 2001, og disse kunstværker udstråler netop en særlig livsglæde.

Om sit kunstneriske virke siger Elin Steffensen: ”Jeg maler farverige billeder – akryl på lærred, og motiverne er hovedsageligt figurative og med mennesker. Jeg har især malet en del portrætter, men har også lavet en serie, hvor jeg genbruger gamle croquis tegninger og sætter dem ind i nye udtryk. Og inspirationen kommer på meget forskellig vis, en pludselig tanke eller ide, et avisfoto, en ferie-reklame. Jeg er autodidakt og har i årenes løb modtaget undervisning fra anerkendte kunstnere. Samtidig har jeg gennem flere år deltaget en gang ugentlig i et malerfællesskab på “Kunstværket” i Roskilde med undervisning. Jeg eksperimenterer konstant og er pt ved at afprøve det abstrakte.

Ved den kommende udstilling i Birkebjergkirken er der fernisering søndag den 12. september 2021 kl. 12.00 til 13.30. Efter ferniseringen kan billederne ses i Birkebjergkirkens åbningstider ved gudstjenester, møder og arrangementer, og ellers ved at ringe på telefon 55 70 03 93 til pastor em. Leo Hansen.