Nana Green har ordet

En frisk start…?

Nytåret begynder med en fest – alt efter kræfter, humør og vaner selvfølgelig.

Men det kan føles paradoksalt at indgangen til et nyt frisk kalenderår begynder så tungt og gråt, som januar ofte er på vores breddegrader.

Det kan være en tung tid for de fleste af os. For selvom vi havde solhverv til jul – og vi rent faktisk går mod lysere tider, så kan det næsten føles som om at mørket sidder i kernen af vores knogler – og har tag i os.

Og ja, den grå suppe kan næsten være værre end mørket og de små lysglimt.

Derfor bliver det ekstra vigtigt at bærer adventstidens håb og lys fra kirkeårets begyndelse med ind i kalenderårets nye kalenderblade.

Hold fast om lys og håb – og som de Hellige trekonger, de vise mænd, eller hvem de nu var, følge stjernelyset til ham, der hele året er redningsmanden, befrieren, fredsfyrste – og verdens lys.

Åben dig for Jesus Kristus og for mennesker i det nye år – vi håber at du i Birkebjergkirken oplever at finde hjælp og inspiration til at gå på opdagelse, finde og holde fast i Kristus – og bærer lyset med dig i hverdagen – både den grå og den solrige af slagsen.

Kærlig hilsen
Nana Green